Finns ju massor med alternativ som beroende på smak och tycke upplevs mer eller mindre trevliga. Eftersom jag förutom Grekland även gillar Spanien så väljer jag att lyfta fram ett resmål som kanske inte uppfattas som särskilt mycket nytänkande men som jag tycker har mycket att erbjuda --- Mallorca.
Mallorca erbjuder väldigt mycket inom överkomliga avstånd. Förutom att spendera sköna dagar på fina stränder så kan man på ön uppleva en vacker och omväxlande natur, och det är lätt att både ta sig på egen hand med bil eller allmänna kommunikationer eller att hänga på arrangerade utflykter. Har man lust till en festkväll med lite högre nivå så rekommenderas Son Amar. Son Amar är en typ fd herrgård som förr användes till de så ökända gris-festerna. När sådana upphörde på ön för många år sedan övergick man till att arrangera kvälls-shower med internationella artister på mycket hög nivå jämte mat och dryck. Kostar en slant, men överträffar allt liknande som jag upplevt i många av Europas storstäder. Finns lite smakprov på: sonamar.com
Mallorca har ju dessutom ganska stor volym hos charterbolagen vilket ökar chanserna att hitta bra priser på restresor.

Mats