Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
...står nu på Landvetter (01.20) och ska flyga till Karpathos 09.40 ida, torsdag .Denna gång blire ba en vecka......har aldrig vurt på Karp i juli.Möjligen hinner jag kolla scooter-tiden till Apella/Achata, i så fall skriver jag om de.
Planet skulle gått 07.40, men jag fick ett SMS från Apollo idag (som skulle kvitteras med ABC)där dom berättade att avgången flyttats fram tvenne timmar. I sammanhanget ett lappri, som fältskärn skriver....
Ska till tandläkarn Spanos det första jag gör....tappat en plomb, och antagligen ere billigare att åka till Karp(resan inkluderad) än att gå i väg i Sverige,så i bästa fall får man gaddarna lagade samt en liten minisemester peau köpet...... 
Mikke
|
Bra Mikke! Se till att hyra en riktig "turbo-cykel" och kör så det ryker så att du kan bevisa att det visst är möjligt att ta sig till Apela på 30 min. Ha ha ha .... nej jag skojar bara. Den sista biten med slingervägen finns flera skäl att ta sakta, dels för säkerheten men också för att det som sagt är vackert.
Dessutom har jag hört att tandläkarna på Karpathos sällan lagar några tänder, utan de drar ut direkt. De har konstaterat att det sparar en hel del tid som man istället kan använda till att åka till Apela.
Trevlig resa!

Mats