Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-08, 15:38
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Vi ska åka på Bröllopsresa...Vart ska vi åka?!

Nå er det vel ulike oppfatninger om hva som er romantisk, men noe av det mest romantiske jeg kan tenke meg er å sitte på en litt bortgjemt taverna, i en fløyelsmørk gresk kveld, med stearinlys på bordet, slippe å høre skandinavisk rundt meg, spise spennede småretter fra samme tallerkener, drikke lokal vin og rusle sammen hjem gjennom stille smågater.

Hvis du er enig, bør du ikke velge All Inclusive. Nå er det forskjell på standarden på dem også, men matbuffet, spisebord nok til å fylle en fotballbane og unger som maser om mer is og cola (på norsk) er ikke akkurat romantisk i mine øyne (og ører ). Disse hotellene er som regel alltid plassert langt fra nærmeste by, og selv om man kanskje har nok med hverandre og stranden på en bryllupsreise, så synes dere kanskje det er hyggelig å oppleve litt av det ekte Hellas også, uten altfor mye transportmas?

Enig med Malina at det er travelt på charetreisemålene i august. Alternativet kan jo være å booke "kun flystol" via et charterselskap, og heller reise til et mer fredelig sted på egen hånd. Skulle jeg dratt på bryllupsreise med "hele charterpakken", hadde jeg nok valgt Molivos på Lesvos. Var der i august for noen år siden, og falt pladask for den nydelige - og meget romantiske - byen. Lett å finne gode spisesteder, og hotellet vårt må også kalles romantisk - det het Sea Horse og lå helt nede ved havnen, som var spekket av små, søte fiskebåter, tavernaer med blekksprut "til tørk" og den flotte byen som bakteppe.
Svara med citat