Jag åker också på Dodekaneserna med utgång och slut på Kos. Jag åker med mina tonårsbarn och vi vill ha det lugnt och skönt med möjlighet till bad, gärna långt ifrån charterturisterna. Vi startar med två nätter på Kos (Mastichari), vidare till Astypalea, därifrån Tilos och åter till Kos. allt boende är bokat förutom sista dagarna på Kos. De bokar vi imorgon när vi kommer dit - resan startar ikväll

. Vi bor aldrig på hotell utan väljer studio med kokmöjlighet. Eget tekokande och bageribröd på morgonen är ett måste! Rumspriserna är mellan 55-65 Euro. På Kos nära stranden, Astypalea ett traditionellt gammalt stadshus vid borgen och på Tilos har vi 10 meter till stranden. Vi har hört mkt fint om Nisyros men hoppar den ön eftersom ön är en turistutflykt för charterresenärer på Kos. Nu under högsäsong känns det inte så kul med lämmeltåget av turister och guider.
Inga båtbiljetter är bokade, det gör vi på Kos så slipper vi vara bundna till att hämta dem på någon speciell resebyrå. Alla båttidtabeller och linjer är kollade i förväg på nätet så rutten är "säker". Hoppas ni får en härlig resa - vi är också ute två veckor. Jag har luffat runt med ungarna i Cykladerna tidigare (Naxos-Paros-Antiparos-Koufunissi-Donoussa) vid några tillfällen och det har funkat utmärkt! För egen del startade jag ö-lufferiet 1979

Lycka till och trevlig resa!