Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-02, 20:19
Maeta Maeta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ett program om Agathonissi

Åhh vilken film!

Sitter här och funderar på om vi skall våga oss på ett återbesök till Agathonissi. Skulle i så fall vara där om drygt en vecka redan!

Egentligen var önskemålet att återkomma till Fourni (det var flera år sdan sist), det är en lisa för själen att bara titta ut över hamnen och rörelserna där när man kommer från hektiskt jobb här hemma. Den mest perfekta semesterstarten, tycker jag. Förbindelserna passar dit men inte vidare söderut mot Lipsi/Patmos som jag önskat.

Ett alternativ är därför Agathonissi. För många år sedan gjorde vi ett stopp här, hade inte förbokat boeende men fick napp i hamnen. Hamnade på ett TRIST ställe med en ännu tristare värdinna så vi tog första bästa båt därifrån.

Vårt "hotell" låg en bit bakom de första husen mot stranden och var rätt övergivet med skräpig ingång. Rummen var OK vid första anblicken men natten var fruktansvärt varm, det var massor med mygg och ingen AC så att hålla både fönster och dörr öppen var nödvändigt trots myggplågan. När vi nästa morgon frågade om det var möjligt att få låna en fläkt blev vi bara avsnästa. Som tur var kom Nisse strax efter så vi tog vårt pick och pack...

Skall jag boka på Glaros?

Maeta
Svara med citat