Ämne: Ö-luff
Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-28, 18:23
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ö-luff

Har ni bara 2 veckor på er så skulle jag stanna i Dodekaneserna. Färjenätet inom samma ögrupp är alltid bättre än om man ska byta ögrupp. Det är mitt generella svar.

Från Kos skulle jag ta mig via Nissyros till Tilos och sen till Rhodos. Symi är också en fin ö. (Om det är förbindelse direkt mellan Tilos och Symi kan ni ju åka direkt dit. Annars blir det via Rhodos). Jag skulle avsluta med flera dagar på Rhodos där jag skulle ha minst tre dagar innan hemfärd. Nissyros-Tilos-Symi är små sinsemellan olika öar och de kan man utforska på 3 dagar vardera. Jag skulle även stanna på Kos någon dag innan jag åkte vidare.

Jag skulle ha is i magen och inte förboka utan låta färjetiderna bestämma rutten.

Nissyros tror jag inte alls ni behöver förboka.....Kanske Tilos blir svårare men jag tror nästan att det finns rum, men kanske inte superbilligt. Det ÄR färre turister i år på alla öar verkar det som.

Detta är mitt förslag.

Lissi . som varit på alla av dessa öar utom Nissyros som vi TYVÄRR åkte förbi på väg till Kos från Tilos. Har alltid ångrat mig.
Svara med citat