Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Vi fick ett sms om ditt inlägg tidigare idag (vi bor just nu i Ermoupolis på Syros) när vi åt lunch. Vid tvåtiden gick vi till sjukhuset och frågade i receptionen efter dig och din syster. De visste inget om er men sa åt oss att gå upp och leta bland de inlagda. Vi pratade med sköterskor, och ambulansförare, ingen kände till er. Då gick vi runt i salarna på plan 2, där de sa att alla inlagda fanns. I rum 212 låg en engelsman, men ingen från Sverige. När vi frågade så fick vi till svar att denna engelsman var den enda utlänningen på sjukhuset. Så tyvärr kunde vi inte hitta er.
Vi bor på Ethrion som ligger cirka 15 min från sjukhuset. Det är ett bra boende. Ägaren heter Georgios och är mycket trevlig, han talar bra engelska. Du når honom på 0030-22810-89066. Mobil: 6978880376. E-post: info@ethrion.gr.
Hoppas det löser sig för er, och att din syster mår bättre!
|
Åh, jag blir helt varm och rörd av det här och er omtanke. Vad tråkigt att ni inte hittade oss. Det tog jättelång tid för vårt försäkringsbolag att få fram information om var på sjukhuset vi fanns, trots att vi uppgivit både rumsnummer och våningsplan, enligt receptionen är min syster inte ens här. De verkar inte riktigt ha koll på oss, ambulansförarna borde ju dock minnas oss eftersom de plockade upp oss i hamnen tycker man? Vi håller till på våning 1 i rum 112, så ni var ju väldigt nära.
Tack för tipset om boende och all omtanke!
Jag sover på sjukhuset en natt till och sen imorgon får jag nog leta mig ett ställe där jag åtminstone kan duscha, sova och byta kläder på. Min syster är bara 18 år och det är hennes fjärde operation det senaste halvåret, så hon är ganska medtagen av det här och jag vill inte vara ifrån henne för länge. Framförallt inte eftersom många läkare inte tar någon hänsyn till att hon inte förstår grekiska och är lite för omtumlad för att kunna förmedla sig tydligt. Men hon mår absolut bätter och imorgon hopaps jag att hon är okej nog att kunna röra sig lite och ta sig upp ur sängen på egen hand.
Tack än en gång för alla tips och råd och för all omtanke!
Ella