Härlig bild, Katitzi! Men just Khao lak har jag faktiskt valt bort, jag skulle inte få ro där utan tankar på tragedin som inträffade där.
Arne - egentligen håller jag med dig. Jag tycker inte heller att man bidra till charterindustri som diktaturer använder för att visa världen ett vänligt ansikte. Så tänkte jag när massturismen till Turkiet tog fart - dit kände jag att jag inte ville åka så länge de bankade kurder borta i öst och lämnade mycket övrigt att önska vad gäller mänskliga rättigheter.
Så tanken har slagit mig när det gäller Thailand också. Men den här gången väljer jag att sätta mina principer åt sidan. Jag vet för lite om Thailand för att fatta beslut att inte åka. Fast nu får jag ju tillfälle att lära mig mer, jag brukar läsa på lite om ställen jag ska åka till - och då kanske jag fattar ett annat beslut nästa gång, om nu det kan vara till nån tröst.
I annat fall får jag göra lite våld på Groucho Marx och säga att det här är mina principer, och om jag inte gillar dem - well, då har jag andra.
----
Tack för era svar, allihop! Jag kan inte fatta att jag är på väg till Thailand så småningom, fram till igår hade jag aldrig tänkt tanken att jag skulle åka dit, tvärtom