Sv: Thailand
Jag var på Koh Lanta två veckor i februari. Vilade, promenerade och läste. Alla sevärdheter var avverkade 2004 och 2009 så jag åkte varken till Koh Poda, Koh Hong eller Ph Phi öarna fast det tycker jag att du skall göra. Koh Lanta var en mycket positiv överraskning.
Jag bodde vid den den långa stranden på Koh Lanta Islands Beach resort. Enkelt att gå över till den andra stranden där det fanns fler matställen och sanden var extremt hårdpackad och lämplig för kvällspromenader mellan ställena. Bara att följa vägen 200 m och sen vika av ner mot havet. De ställen du nämner vet jag inget om men stället jag bodde på hade fina bungalows direkt vid havet dit jag hade 5 min promenad om man gick väldgt sakta. På kvällarna åkte jag ibland en ombyggd moped antagligen med livet som insats till huvudorten Saladan och åt fisk på ställena med pålar längst ut vid havet. Medan jag andra kvällar åt på en enkel servering vid stranden där jag bodde med tårna nerborrade i sanden. Ok ibland tar det tid att få maten men det är så mysigt. Kan skicka några bilder till dig om du vill. Exploateringen störde inte mig den var väldigt lågmäld men jag har inte varit där tidigare.
Själv åker jag till Bang Tao med dotter och barnbarnen så det blir en helt annan semester med barnpool men en mycket lång och vacker sandstrand.
Eva
|