Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi
Vi åkte också till de olika stränderna med vespa. Det gick bra, men fy så höga stup på vissa ställen!  Man får inte vara FÖR höjdrädd. Det var på gränsen för mig tex uppe på bergssluttningen på väg till Apella beach när man ligger på utsidan närmast kanten! 
Man får också vara uppmärksam på kastvindarna då det kan blåsa rejält på Karpathos!
Men vackert var det!!
Katitzi 
|
Ha, ha.... Jag älskar häftig åkning med både vespa och bil, i såväl storstäder som serpentinvägar. Det plus att vespan ger skön och nära naturupplevelse har gjort att vi oftast väljer det för transport. Andra alternativet är lokala busstrafiken som ger nära kontakt med vardagen.
Men första gången vi var på Karpathos var serpentinvägen ner till Apela med sina stup och kanter endast belagd med rullsten. Jag insåg att oavsett fordon var det väldigt svårt att få stopp på något i de backarna och kurvorna. Det stärkte ytterligare vårt val av vespa som man själv har koll på. Inte lika kul med buss med någon kusin till Michael Schumacher vid ratten. Men strunt samma..... åk hur du vill, målet är definitivt värt resan.
Citat:
Ursprungligen postat av kalasklar
Tack för alla svar och tips! Åhh vad jag längtar nu haha. Sitter varje dag och googlar upp bilder.
Någon som förresten vet om stranden på Apollos hemsida (under info om Karpathos stad) är just den som hör till Pigadia? Ibland har ju bilderna en tendens att vara plockade från andra ställen...Den såg hursom väldigt fin ut! 
|
Med anledning av din fråga var jag inne och kollade på Apollo. Under Karpathos stad visas 5 bilder. 2 av dem är strand. Bild 2 är en strand som jag inte säkert kan definiera. Men beträffande bild 4 håller jag med Karin, det är utan tvekan Lefkos. Fin sandstrand, men lite längre resa om man bor i Pigadia.
Oj vad jag längtar till Karpathos. Ha en fin resa!

Mats