Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-15, 18:35
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Åker du aldrig nån annan stans då?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Nej, jag gör ju inte det. Jag förstår att du frågar, det gör alla andra också. Men fortfarande åker jag faktiskt bara till Grekland.

Du förstår, jag betraktar inte Grekland som resande. Jag betraktar det mer som att komma hem. Grekland är mitt sommarställe. En del har sommarstuga på Orust, det har inte jag. Jag har Grekland. Och precis som hon som vill titta till stugan på Orust så vill jag titta till Grekland.

Att komma hem är att känna igen sig, att känna igen det man ser, hör, känner, luktar. Grekland är så otroligt hemvant, jag känner igen så mycket. Samtidigt är det ju så fantastiskt varierat, varje ö har sin alldeles speciella själ. Alla öars själ gillar jag inte, då stannar jag inte. Öar med själ i min smak åker jag däremot tillbaka till.

Om jag aldrig tröttnar? Nej, det verkar inte så. Jag har mängder av outforskade öar kvar. Dem ska jag ta när jag lyckas slita mig från favoriterna. Och sen, om nu den dagen kommer då jag klarar mig utan känslan av att på nära håll vara omgiven av hav - då väntar ju hela fastlandet också, ett jättegrekland som jag har kvar.

Tjänade jag dubbelt så mycket pengar som jag gör nu, och framförallt om jag hade dubbelt så mycket semester - då skulle nog saken komma i ett läge. Då skulle jag både resa och komma hem.

Men nu är det som det är med den saken och jag är fullt nöjd, bara jag får komma hem till Grekland!

(underrubrik: En greklandsdåres försvarstal. Skulle kunna rabbla det i sömnen för den där frågan får jag så ofta. Och jag bär min stämpel som inskränkt trygghetsnarkoman med stolthet )
Bravo Ink !!!!!!!
Svara med citat