Sv: Fråga mej on Naxos
Hej Anna
Att få följa med någon fiskare kan nog bli lite svårt men om du har någon översättare så kan ni ju alltid gå och fråga fiskarna, dom fiskar mest på nätterna. Apollo anordnar en jättefin båttur till en strand på Naxos sydkust dit inga vägar går. Där har man picknink eller BBQ på stranden och kan snorkla in i en grotta. Även om man inte är Apollo gäst är man välkommen.
Vi har en beauty salon nära posten för lite pampering och sen finns det ett litet spa tror jag. Har inte provat det men har sett lite reklam. Det ligger nära St George tror jag, lätt att hitta när ni kommer ner.
Kitron fabriken i Chaliki är öppen som ett museum så där kan man gå in och titta.
Rida åsna vet jag inget om men har ni tänkt på att man kan hyra hästar och rida på stranden? Kan det va något? Naxos horseriding har bra hästar och är välorganiserat.
Kanske en kurs i Kitesurfing eller windsurfing vore nått? Det finns flera bra skolor för sånt. På Flisvos har dom Catamaran segling också.
Hyra bil eller fyrhjulingar och åka iväg till nån nästan ödestrand med champange och picknick är ju också en mysig grej ni kan göra. Om ni kommer in på East West så kan jag visa på kartan några mysiga stränder.
Hoppas du har fått lite tips på kul grejor nu. Glöm inte bort att bara ligga på stranden och lata er ett par dar också!
Vi ses!
Lotta
|