Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-11, 10:26
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Parga just nu!

För en gångs skull så skrev jag ett ganska välskrivet inlägg med känsla och så försvann allt och jag loggades ut..

Jag provar lite kort igen så får vi se...

Igår tog jag ett em/kvällsdopp och vattnet var verkligen varmt jämfört med bara för någon dag sedan.
Uppskattar temperaturen till 22 grader? Om vattnet är kallt när man går i men känns skönt så fort du doppat dig och fortfarande efter 15 minuter i vattnet är behagligt, då är det väl 22 grader
Varmt och skönt på kvällarna också. Hörde från kontoret där hemma att de sett på vädret att vi inte hade så bra väder? Vi har jättefint väder!

Igår kväll så träffade vi Lisa o Claes och "Kajsa" på Ouzeria Meetings där vi värmde upp med en Ouzo. Därefter gick vi UPP till sakis, väl framme fick vi i vanlig ordning vänta på andra sidan gatan på ett ledigt bord. Detta göres utan besvär då det serveras ouzo under tiden.
Till förrätt så åts det Sakis special som är festaost med hackad tomat, lök, paprika som bakas i ugn med olivolja. Jag kompletterade det hela med lite "frieg eggplants" Till huvudrätt åt vi grekisk husmanskost, svärdfisk och ugnsbakad kyckling. Vi klöv därtill några krus vin i alla färgskalor.
Dagens stora samtalsämne var givetvis Grekland. Kajsa dryftade sina tio pargaresor och jag "tvingade" av Lissi en djupare lektion av hennes och Claes älskade Tinos, som så måleriskt har beskrivits här på Kalimera i hennes sköna resebrev.

Just nu sitter vi och slappar och njuter på balkongen i vemod då det är hemresa i morgon.
Kan åter konstatera att denna resa som skulle bli en riktig slapperesa har varit fylld av spännande utfärder och ett högt tempo..
Slapperesan får vi ta nästa gång
Svara med citat