Citat:
Ursprungligen postat av Aina
Det blir mitt gamla värdebälte (PacSafe) runt midjan som man har under kläderna. Då pratar jag storstäder och flygplatser när man har pass och mycket kontanter på sig.
Tittade lite på PacSafes väskor och midjeväskor, men de är både fula och dyra. Köpte i stället en svart axelremsväska i tyg med reglerbart band. Lagom stor för mobil, liten kamera, glasögon - ev till och med en pocketbok. Går att bära tvärsöver kroppen under armen på t ex fullpackad t-bana.
Aina
|
Jag hittade en liten tuff hos Pac Safe när jag åkte till Brasilien. Inte speciellt ful men jag gillar det sportiga stuket. Var ju väldigt modernt med annat material då innan läderväskan gjorde sitt återtåg på modemarknaden. Midjebältet är hudfärgat och jättetunt. Syns inte under kläderna och i ett material som känns behagligt mot huden men det har säkert kommit andra produkter sen dess. Har sedan haft en större väska från Pac Safe i svart med massor av fiffiga fack men den är utnött så nu kör jag med en variant från Eagle. På småställen i Grekland är det ju ingen fara utan det är väl främst i storstäder och speciellt Aten och Pireus som riskerna för stölder är stora.
Pac Safe är billigt här i stan jag har bara betalt några få hundralappar för mina grejer på Utebutiken men det är nog ingen kedja utan finns bara här tror jag. Dina varianter kommer säkert att fungera även i Pireus. Det gäller väl att vara ganska vaksam också och se upp för den som försöker distrahera en. Turister som är trötta efter resan och varvar ner med ett par öl eller vinglas är nog tacksamma objekt. Även barnfamiljer som har fullt upp med att hålla ögonen på barnen har varit utsatta men det kan säkert gå på alla om de är skickliga tjuvar.
Eva