Här finns mygg men väldigt lite.
Är själv en myggmagnet och reagerar mer än normalt. Har dock bara fått tre myggbett som jag reagerat väldigt lite på. Så hittills ser det positivt ut på myggfronten.
Om vi jämför priser med Santorini, Skiathos och Rethymno så är Pargas prisnivå bra. Vi slank in på ett medelhyggligt ställe idag där vi tog ett 1/2 kg vin, en flaska vatten och ett fat med jättesöta och goda melonbitar.
Detta kostade 6€.
0,5 L. Öl kostar ungefär 2,50 -3,50 på restaurang.
Idag till lunchen var vi på ett bra ställe på hamnpromenaden. Vi delade allting som vi beställde och vi tog 2 st 0,5 l Fix, 1 greksallad, 1 tsatziki, och ett jättehärligt fat med "fresh local fish" (man ska komma ihåg att fisk alltid är ganska dyrt). Vi fick allt ifrån små röda aromatiska fiskar till 2 större gäddliknande fiskar på ca 3 dm. pris 26€
Greksallad kostar 4.50 -5.50€ tsatziki 1,90 - 2,50 grekisk tyngre husmanskost med typ lamm osv kostar 7-9€. Gick i en sval gränd där vinden drog igenom, här visade en termometer 26 grader vid 16-tiden.
Det snackas om att det ska bli ytterligare lite varmare än man först trott. Nu är det bara helt underbart utan att man störs av värmen eller fryser.
Neta tar sin dagliga lur på sängen och jag sitter och tittar ut över hamnpromenaden och havsutsikten. Ouzon som ligger kall i kylen hägrar redan. Neta har köpt en ny flaska mousserande (7.5€) som ligger på kylning. Står fast vid att lokalbefolkningen är väldigt trevliga, men det är väl ganska vanligt i Grekland.
Imorgon blir det antingen båtturen till Paxos via Antipaxos och grottorna med badstund innan man anländer i Gaios på Paxos, eller så blir det till att åka det leksakståget till Ali Pashas borg. Strand och bad blir det nog också. Vi var ju Valtos beach och tål att upprepas att bar/matställena där är dyrare än vad det är i hamnen och runt borgen.
OBS!!! Vi har varit på flera platser i Grekland och senast på Skiathos, men jag måste säga att även om maten på Skiathos var bra så är den ännu bättre här och kvaliteten är väldigt hög och jämn. Priserna är inte heller mycket högre på sk turistmagneter. Jämför med Rethymno som redan för 3-4 år sedan tog 4-5€ för en öl på de sk turistmagneterna.
Ha det gott, nu ska ouzon fram.... Förresten har blivit lovad av personalen på hotellet att vi ska bli bjudna på hemlagad stark ouzo