De senaste dagarna har vädret varit minst sagt omväxlande, men inte kallt.
Mulet, grått, regnigt i hela 25 minuter, kvavt, hett, blåsigt och soligt. Omväxling förnöjer sägs det...
Moskiterna har varit rejält på hugget och tagit sig an mitt vänsterben med en glöd som talar för att de inte är grekiska till ursprung - så hårt jobbar de inte här

Huruvida någon annan blivit biten är tveksamt, jag tror de jäklarna haft fullt upp med mig.
Igår sken solen större delen av dagen och det var närmare +40 med en svag till måttlig västanvind. Jag tillbringade 7 timmar i en helt folktom butik och var på gränsen till att, enligt bästa grekiska manér, peta näsan i leda. Turligt nog hade jag packat med mig boken
Tillbaka till Kreta av Byron Ayanoglu, en gåva från kära Nilam som räddade mig från komplett vansinne.
Böcker är välkomna om ni har vägarna förbi min butik - jag läser allt jag kommer över men har redan tre exemplar av Bibeln (hotellvarianten då...)
Idag är det tänkt att jag ska vara ledig. Hoppas chefen fattat det också.
Planen är att vi ska tillbringa några timmar på stranden i Stavros för vidare färd till Tersanas fantastiska taverna i skymningen. Kalimera-Janne har frestat mig med marinerad Gavros, så det är självklart på menyn.
Nu till naturmetoden: Dagen är relativt vindstilla och i skuggan på altanen håller det runt +20 grader. Himlen nordväst är disig men molnfri, i syd-sydvästlig riktning blandas vita och grå stackmoln i diverse storlekar. Utsikten mot Kolymbari är obegränsad och havet rör sig makligt runt Agia Marina/Platanias. Perfekt dag för stranden alltså!
Ha en fin dag kära vänner, det ska jag!
//Kikh