Ämne: Väderrapport
Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-04, 20:40
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Väderrapport

Hade jag lovat molnigt, svalt och vindar idag? Förlåt!

Morgonen började tidigt här hemma och då var solen redan uppe. Vattnet var varmt ( i beredaren) och himmlen nästan molnfri. Någon direkt bris var det heller inte att tala om i Agia Marina, men jag jobbar ju ca 30 meter från stranden. Strax innan 11.00 visade IN.K.A's termometer +35, troligen är det någon ur kassapersonalen som sitter på den... Varmt var det i allafall så det räckte och blev över, de få flanörerna var påväg antingen till eller från stranden - ingen klagade på kyla eller röd flagg.

Fortfarande, i skrivande stund, är det vindstilla och runt 27 grader i luften. Himlen är sammetslen och svart med undantag av några ljusa stråk, som jag tror kallas makrillmoln, och överströdd av stjärnor. Utanför mitt fönster piper en fågel (nattskärra?) efter luft och hönsen har lagt sig till ro. Det enda övriga brus jag hör är från bilarna på motorvägen helt nedanför vårt hus.

Idag är det 19 år sedan mitt första besök på Kreta - destination Agi Apostoli - och nu bor jag inte så långt därifrån. Grattis på mig och grattis till min far som fyller 64!

För den läskunnige bifogar jag en länk till "den lögnaktige meteorologen" http://meteo.gr/cf_printEN.asp?city_id=21. Skyll inte på mig om det blir varmare än sajten lovar

Utsikt från Ouzithino i Nea Chora hamn.

//Kikh
Svara med citat