Ämne: Väderrapport
Visa ett inlägg
  #77  
Gammal 2010-05-26, 09:12
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Väderrapport

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
...Sen skrev du att svartpepparkorn hjälper mot krånglade mage. Det visste jag inte, är det lugnande eller.../Anne
Om pepparkorn var lugnande skulle jag ha jobbat kvar i guldbutiken De verkar däremot ha en förmåga att "bränna ut" bakterier. När jag bodde i Sverige och hade tillgång till potatismjöl använde jag det som ett komplement eftersom det binder vätska. Rör ut 1 -1,5 msk potatismjöl i en 1 dl vatten/mineralvatten och drick det fort. Jag föredrar gamla huskurer framför Apotek och läkare.


Jag jobbar stenhårt på finväder till er som kommer ner i helgen. Ge mig någon dag - jag blir lynchad av bönderna om regnet upphör för snart. Igår var det varmt och grått tills det att regnet bröt ut, ett regn som var förvånansvärt ihärdigt. Eftersom vi haft en torr vinter och vår är varenda droppe behövlig, vi riskerar torka och vattenbrist i sommar.
I Agia Marina var det knappt några människor alls, alla verkade ha spolats ner till Chania eller åt andra håll. Ett härligt svenskt par i 50-års åldern promenerade förbi under ett gemensamt paraply - leende och så söta. Bussarna från Chania var packade med "surströmming" hela kvällen.
Det är inte bara i Agia Marina det regnar, ryktet säger att det gäller hela Kreta och att det inte är mitt fel

Vinden har däremot mojnat rejält och det pratas om temperaturer mellan +16 (nattetid) och +27 grader resten av veckan. Onsdag och torsdag ska det bli SOL och varmt, fredagen ser ut att bli molnig och varm.
Vattentemperaturen har jag noll koll på - jag badar inte - men jag ska fråga kunderna om de vet besked.

Åter igen - Ska du till Chaniakusten den närmsta veckan så packa ett paraply och en kofta/vindjacka. Det är bättre att vara förberedd än att frysa och bli blöt, då kan ni ägna semestern till annat än att klaga på vädret - Lär er spela Tavli eller att tycka om Raki! Sol och värme är att föredra men vila och miljöombyte är väl viktigare ändå.

//Kikh
Svara med citat