Citat:
Ursprungligen postat av liner
Tack Kikh för alla väderrapporter! Nu har vi 6 dagar tills vi åker, så hoppas stormen lägger sig snart: =))
|
Efter mer än en veckas hårda vindar, kyliga kvällar, moln och gårdagens regnskur på hela 10 minuter börjar dagen fantastiskt. Himlen är klarblå och jag ser inte en molntuss i närheten av Agia Marina/Platanias. Vi har fortfarande rätt blåsigt men jag kan höra fågelsången utan hörapparat.
Vår vädersajt lovade 4-5 Beaufort, molnigt och 17-23 plusgrader de två närmaste dagarna. Fast just nu ser det mer ut som om min önskan om höga temperaturer och en lätt bris ligger närmare sanningen

Jag tänker trots det ta med mig vinterstövlarna och en varm kofta till jobbet - annars kan man ge sig #%# på att det kommer snö!
I morgon har jag en av månadens två lediga dagar och vill tillbringa den på stranden i Stavros. Där i lagunen (Zorbas beach) brukar vattnet vara varmt och stilla, sanden mjuk och varm och den lilla kantinan har iskalla Alfa (öl). Om det går ska jag ta med mig hundarna och se om lille J.D gillar att bada, det blir i så fall hans första möte med havet.
Fram emot kvällen vill jag äta grillmat hemma på altanen. Det är dags att inviga hyresvärdens nybyggda grillplats, med vedugn och grillspett som rymmer en hel get. Synd bara att jag inte har en hel get... Iskalla öl i kylväskan och några trevliga vänners sällskap är redan förbeställt.
Jag lovar att hålla mig borta från allt citerande, ta vanliga flipflops på fötterna och matcha handuk/bikini efter en tilltalande färgskala - det lär ju bli vitt och griskskärt om det ska passa min hudton
//Kikh