Grekland har ju så oerhört mycket att välja på att jag åtminstone tillsvidare väljer helst alltid en ny plats att fira min semester på. Nu måste man ju komma ihåg att det allra vanligaste är att åka på en veckas chartersemester. Och det till att börja med betyder att det finns väldigt många i denna skara som lika bra kunde ha åkt till Spanien, Italien eller Turkiet etc. De kanske valde Grekland bara av en slump, de vill bara ha värme och sol och "ligga vid poolen och supa"

. Jag tycker att de får göra det om de vill.
Själv tycker jag om att forska ön, helst vill jag köra runt hela ön och känna på mig att jag sett "allt". Det är förstås inte alltid möjligt för jag vill göra annat också än att sitta i bilen hela tiden. Jo, jag kan ta en dopp i poolen och en öl i poolbaren, men hela dagen kan jag inte tänka mig att tillbringa där. Och inte kan jag ligga på stranden heller.

Tar gärna en simtur och promenerar på stranden. Framför allt vill jag lata mig och komma bort från vardagsrutinerna som man har hemma (och vid sommarstugan har man också en massa jobb hela tiden, i varje fall vid vår stuga...) Slippa matlagning och städning och byk! Njuta av god mat och dryck, titta på vackra omgivningar, känna havets doft, bara vara. Ha det bra med sina vänner och familj, beroende lite på vem man reser med.
Tycker att det är helt ok att resa till samma ställe varje år om man tycker att man trivs bäst så. Tycker också att man får välja sin semesterort hur man vill, leve friheten och PEACE till alla!