Ämne: Väderrapport
Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-21, 01:31
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Väderrapport

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det finns nog inget trevlig väderrapport att lämna, blåsigt och kallt är väl inget Kikh vill förmedla
// Helén

Det hade du rätt i Helén Närmare en vecka med stormvindar, kastbyar och stickig sand är inte mycket att prata om. Kvällarna har varit kyliga och jag plockade fram mina vinterstövlar idag. Självklart vände det då och jag har doftat blöt ko hela kvällen...

Ikväll hade vi +19 och svag vind i Agia Marina, närmare stan och betydligt senare stod det +17. Strax efter midnatt kom en lätt regnskur och morgondagen spår regn. Nu vet vi som bor här att det allra oftast regnar i bergen vid den här årstiden, men det kommer säkert att vara mulet över veckoslutet. Spendera dagen med utflykter är mitt råd, eller gör en "grek". Dvs. Hitta en mysig vattentät taverna och stanna där med mat och dryck hela dagen!

På måndag ska det bli strålande sol och upp emot 40 grader har jag bestämt - jag har en av mina få lediga dagar då och vill stifta närmare bekantskap med stranden i Kalamaki Det får gärna vara varmare - jag har inget emot en svalkande öl eller femton - fast jyckarna kanske klagar då...

Nu är vi trötta på vindar och vinter, vi vill ha glada och positiva turister, korta kjolar och T-shirts, härliga söndagar på strandbaren och massor med pengar i butikskassorna! Jag kan bara minnas att jag frusit i maj en enda gång på 19 år, och det räckte! Varför kallas det "global uppvärmning" om man måste ha långkalsonger på sig mitt i sommaren på Kreta?

Nu ska jag fira min älskade Kostas som har namnsdag idag, den 21/5. Grekerna firar namnsdagen istället för födelsedagen, så de kan dela på notan Idag är det Kostas (Konstantinos), Konstantina (Dina, Kostoula) och Eleni som splittar på räkningen.

Grattis till Kostas och min dotter Eleni!!!

//Kikh
Svara med citat