Sv: Val av semesterort
Alla åker vi ju bort av en anledning. En del vill bara koppla av andra vill springa benen av sig och shoppa eller kika på en massa kyrkor och annat "trams".
Själv åker jag till Votsalakia för fjärde gången just för att byn är liten, man har allt innom räckhåll. Lugnt och sansat inget hålligång till 5 på morgonen.
Tycker inte Votsalakia är så hemskt "turistiskt", här sett mkt värre resmål när det gäller det.
Semester i Votsalakia för oss är sovmorgon, frukost med utsikt över havet, en promenad innan man tar en sväng till stranden, läsa, läsa och åter läsa, ta en siesta på em, äta god mat, drick gott vin, ta en promenad efter en underbar middag och kolla in människor för att sen avsluta en ljuvlig dag med ett gott glas rött i skenet av ett stearinljus på terassen.
Ett utmärkt ställe att ladda batterierna på och rå om varann och bara "vara". Jag överlåter gärna vandringar, bilkörning och andra aktiviteter till andra.
Visst kan en och annan utflykt med hyrbil oxå vara kul men sånt gör man när/om andan faller på.
Om det nu är så att vi som väljer "ghettona" är 99,9% så är det ju ni som är udda då. Kanske ni ska fråga er själva varför ni väljer det ni väljer och inte gör som oss 99,9 % andra som föredrar "ghettona"?
Jag säger inte att nåt av resmålen på Samos är rätt eller fel, alla måste ju få välja vad dom vill och efter tycke och smak. Smaken är ju som baken, delad.
Och tur är väl det, annars det bli väldigt trångt.
Önskar alla en underbar semester på vårt älskade Samos vart ni än har valt att bo.
|