Fast det där låter ju lite fördömande...
Turistgetton...andra turister...det är ju oss andra ni menar då?
Att åka på semester för mig är att få tid med mina barn och min man.
Att bada och vila och äta gott...spela spel på hotellrummet och ta promenader till små tavernor och äta massor av glass.
Att det sedan råkar vara en "turistig" miljö - det är inget jag tänker så mycket på. Jag trivs bland andra glada människor som sparat ihop till en semester och äntligen får vila ut och må bra.
Jag läser ju inläggen här på kalimera och tycker att det är fantastiskt att vi alla väljer olika platser - för mig vore en joggingtur sex på morgonen en mardröm och om jag ville slippa turister skulle jag definitivt inte välja Grekland som ju är väldigt "skyddat" om man är backpacker- - då skulle jag bege mig till mer fjärran länder.
Intressant faktiskt - att ifrågasätta varför vi väljer turistghettona...
För mig blir det ett tecken på att du har svårt att acceptera oss andra och det är ingen trevlig egenskap. Som om det bara finns ytterligheterna "supa och vara dum turist" eller att bo i en mindre by...
Jag önskar dig en trevlig springstund och en härlig semester på din ovanliga semesterplats.
Själv är jag jättglad att jag fått så oerhört fin feedback från härliga människor som inte dömer ut andra.
Katti - snart på en "turisttaverna" nära någon av er!