Vi var på Kefalonia förra året i september och bodde oxå på Lassi Hotell. Toppenhotell med bra läge! Vi hyrde bil i tre dagar och Åkte olika dagsetapper. Byn Assos är nog det vackraste jag sett. En liten by med en stenstrand mitt i och en Gyros som nog är det godaste jag ätit. Sen är ju Fiscardo roligt att ha sett eftersom många kändisar bor där under sommaren.

När vi var där så hade Tom Hanks och Bruce Springsteen varit där i en jättebåt för en vecka sedan. Byn Sami, där en stor del av Kapten Corellis Mandolin spelades in, är oxå värt ett besök. Jätte mysigt. Vi var oxå på vinprovning där det inhemska och otroligt goda vinet Robola framställs. Det var jätteintressant och mycket gott, att se hur det gick till. Att hyra bil ger en otrolig frihetskänsla och man få se otroligt mycket vackra vyer. Det är faktiskt vackert överrallt. Man måste bara stanna ofta och gå ur bilen och bara njuta av hisnande utsikter. Det ser ut som ett vykort. Då ni bor på Lassi Hotell så har ni ju nära in till Argostoli, ni kan faktiskt gå. men vi tog bilen in på morgonen och tittade på de jättesköldpaddor som följde med fiskebåtarna in. Fantastiska djur!
Det ena vi åkte till och som vi inte tycket var värt ett besök var klostret, men man har ju olika intressen. Naturligtvis var vi vid Myrtos Beach och det var jättefint, men tyvärr badförbud, vilket verkar vara ganska ofta.
Hur som helst kommer ni att få en toppensemester. Kefalonia är den vackraste ö var besökt i Grekland hittills. I år blir det Karpathos för oss.
/Neta