Citat:
Ursprungligen postat av Britta52
jag har hört att många "turistdiareer" beror på vätskebrist, vet någon om det finns någon sanning i det??
|
Jag håller helt med Eva i båda fallen. Ovanan att dricka nog med VATTEN och vanan att semesterdricka mer alkohol än kroppen är van ligger bakom de flesta "turistmagarna". Jag har själv drabbats lindrigt på den tiden jag semestrade, men bara efter rejäla helkvällar...
Nu vill jag passa på att varna för "Fres Dånats" på stranden i Agia Marina. Varje sommar insjuknar några pg a dessa fantastiska kvarnhjul. Ät gärna doghnuts på semestern, men köp dem i bageriet eller på supermarketen. De som säljs på stranden är inte riktigt färska och yrande sand ligger som en bakteriehinna ovanpå sockret. När jag hör om magproblem brukar min första fråga bli: Har ni ätit doughnuts på stranden? I 8 fall av 10 blir svaret ja...
Kermit jag äter köttfärs på restaurang flera gånger i månaden, sommar som vinter, och har aldrig problem av det. Sikta på välbesökta eller rekommenderade restauranger så går du säker.
//Kikh