Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-26, 21:57
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Tips på restauranger

Mesostrati nær den store kirken ved byparken er et spesielt sted, hvor de lokale ofte har med seg et instrument, og hvor det er mye improvisert sang og musikk, i tillegg til at maten er god. Mange har hørt om dette stedet, og blitt skuffet over at det nesten ikke er folk der, men husk at grekerne selv ofte går ut og spiser når turistene går hjem eller på bar, så det lønner seg å være der sent om kvelden.

Like bak Mesostrati i gaten overfor, er det også et sted som nesten bare besøkes av grekere, men jeg husker ikke navnet. Der er også maten god, og det er det eneste stedet jeg vet om i Rethymnon hvor man får lokale retter som kokoretsi. En av mine favoritter, selv om kelneren som regel spør meg om jeg vet hva det er, siden nesten ingen turister vil ha det(ikke noe for vegetarianere da, men......).

Ellers liker jeg meg godt hos Allessandro i gamlebyen, ikke noe flott sted, men en trivelig gubbe som serverer OK mat til god pris.

Jeg har selv ingen erfaring med vegetarretter, men som det er sagt overfor, hvis man spør, er det utrolig mange greske vegetariske retter, så jeg har set det meste bli fikset. Tror ikke det blir noe problem..
Svara med citat