Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-17, 23:33
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Inställda flyg p.g.a. vulkanutbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Du får ursäkta Enigma, men ditt inlägg är så rörigt skrivet så det är svårt att kommentera. Misstänker att du mest är allmänt arg på Reinfeldt. Faktum är annars att just SAS till stor del är statligt ägt vilket gör det troligt att det blir skattebetalarna som får rädda bolaget, om det behöver räddas.

Vad händer nu om det går riktigt illa? Jo, flygbolag måste givetvis startas igång igen för nödvändiga flygtransporter. Men måste inte det ske med en helt annan ekonomisk riskkalkyl? Isåfall kommer biljettpriser att vara nått helt annat än vad vi vant oss vid, och flygtransport kommer att ske i otroligt mycket mindre omfattning. Det är de som flyger som kommer att få betala, bankdirektörer och "regeringselit" kommer inte att subventionera vårt billiga resande även om Enigma hoppas på det .

Ett skräckscenario? Kanske, men minns var ni läste det först.

Lars
Jag tror nog Laero att du förstår mitt delvis skämtsamma inlägg men att det är inte bekvämt att kommentera. Det är självklart för mig att det är vi resande och skattebetalarna som kommer betala flygbolagets förluster för att rädda företagen. Att bankdirektörer, bankchefer eller regeringseliten skulle kunna bidra är en dröm - de är för giriga för det. Och om jag är arg just på Reinfeldt - nej, det är jag inte. Oavsett om det är Reinfeldt eller Göran Persson - det är inte någon skillnad i det att de är duktiga att lova mycket, hålla lite och framför allt DUKTIGA på att fylla med pengar sina fickor. Det är svårt att hitta en ärlig politiker överhuvudtaget.

Jag tycker synd om företag som drabbas, synd om strandade turister, synd om de som förlorar sina pengar, synd om utsatta islänningar och synd om anhöriga som väntar på sina familjemedlemmar som fastnade någonstans i världen och kan inte ta sig hem. Jag tycker synd om alla ödmjuka människor men jag tycker inte synd om de som är giriga.

Citat:
Ursprungligen postat av laero Visa inlägg
Ett skräckscenario? Kanske, men minns var ni läste det först.

Lars
Det är inte endast Aftonblaskan som skriver om skräckscenario. Ett dystert budskap finns även i DN, på TV och i andra tidningar. En granne sade till mig idag att det är Apokalipsa som uppfylls och jag själv tycker inte att det är roligt om man inte kommer i väg när man betalade biljetter...
Svara med citat