Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-04, 12:19
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Astypalea - bäst att bo?

Hej
Jag kan som jag tidigare sagt rekommendera Coralli studios. Jag tycker det är suveränt att bo i hamnbyn men jag har inte bott varken uppe i Chora eller i Livadi så jag har inget att jämföra med. Men oavsett var ni bor så är Astypalea en kuperad ö och det innebär att det blir till att ta sig uppför och nedför hela tiden. Även till Coralli är det trappor. Både hamnbyn och Chora är trevliga att besöka kvällstid med sina restauranger, caféer och barer. Livadistranden anses väl vara den bästa och där finns ju också möjlighet till att äta. Skugga är nog ganska svårt att få på stränderna så man bör nog ha med parasoll om man har ont av att vistas för mycket i solen. Själv så söker jag mig oftast till mindre stränder och det finns det flera av men då bör man nog hyra moppe för att ta sig till dom. Det är ju inte mycket trafik och vägarna är för det mesta bra så det brukar inte vara några problem. Skaffa en karta och ge er iväg på upptäcktsfärd det är jättekul. Man kan bada på ena ändan av ön och sedan äta lunch på ett annat ställe. Eftersom det inte är så långa avstånd så kan man åka kors och tvärs över ön.

//maji
Svara med citat