Citat:
Ursprungligen postat av Yanna
Admirala, jag kan inte se att vare sig du eller jag sitter med facit i handen, men din ton tyder på att du anser att du har facit!
Yanna
|
Siden du henvender deg direkte til meg, skal jeg komme med et siste innlegg. Ja, jeg tror jeg har fasiten, på bakgrunnen av hva jeg vet om dette. Tar jeg likevel feil, skal jeg ikke være redd for å innrømme det - men da tar også britiske UD, svenske Konsument Europa (European Consumer Centre) og charteroperatøren Ving feil (se under), i tillegg til noen venner som har opplevd dette. Men som sagt, hva slags bevis er godt nok for deg, Yanna?
Fra Konsument Europa:
Greece
(...)
The trader is obliged to issue a receipt to the consumer. The consumer is advised to ask for and keep the receipt, because
the local Tax Authorities perform controls and in case you are unable to demonstrate it, fines may be imposed on you.
http://www.konsumenteuropa.se/en/Sho...Europe/Greece/
Ving:
Ta alltid med dig kvitto när du handlat, du kan annars bli medskyldig till momsfusk. Personal från skattemyndigheten kan konfrontera dig direkt utanför butiken eller restaurangen. Har du då inte ett giltigt kvitto blir du lika bötfälld som butiksägaren (ca 165 €).