Vi liker også å gå, og vi har gått en del sør for Gamlebyen, i den nye delen av byen. Der er det nesten ikke turister, og selv om litt av "mysigheten" mangler, får man sett en del gresk dagligliv. Gatemarkedet like utenfor muren rundt Gamlebyen er verdt et besøk, men jeg husker ikke hvilken dag. Derfra har vi gjerne gått ned mot Zefyros-stranden, og spist lunch på en av snack-barene i det området, hvor han som serverer gjerne tar på seg en skjorte utenpå undertrøyen han går i, når han ser det kommer turister

. Sist vi var der, drev de og bygget om veien langs stranden, så det var ganske kaotisk, og jeg vet ikke hvordan det ble etterpå.
En litt lengre tur er det å gå til Rodini-parken, som er en fredelig oase, nesten uten folk. Det så ut som det var startet en opprydding og mye nødvendig vedlikehold der sist, så jeg håper den nå tar seg bedre ut enn for noen år siden, da den var ganske forfallen. Det er verdt å ta turen opp til toppen med Ptolemeus-graven. Vi bodde også i 28.Okt-gaten, på hotel Africa, så det var vel 3 km hver vei. men koster ikke så mange Euro hvis man tar drosje den ene veien.