Ämne: Lite frågor!
Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-07, 14:16
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Lite frågor!

Hmm... många åsikter är det. Jag tror att man får göra en lista på de saker som är viktiga för en och utgå från det. Vuxna resenärer har andra önskemål än en barnfamilj. Och det som är rätt för en är fel för en annan...

Jag har svårt att hitta ett ställe som har precis allt det som jag vill ha, så då får man fundera vad som kommer först. Är det stranden, priset, atmosfären, skall det vara Grekland eller Bulgarien?

Vi resonerade som så att vi är mest på stranden och vi vill ha bra badvatten och snorkling. Vi vill ha lägenhet, A/C och pool för barnen, då de ligger i vattnet från morgon till kväll, och gillar hoppa i poolen (minstingen badade 7 timmar i sträck i somras!) Sedan skall det finnas ett par supermarket och några resturanger, så att man kan både laga mat själv och gå ut och äta. Det skall också vara möjligt att gå eller ta taxi till en närliggande stad/by där man ser det riktiga greklivet och där man kan inta en bra middag och det skall vara såpass nära att man kan göra det varje eller varannan kväll om man vill.

Det som vi valde mellan med Apollo var Zephyros, Aegean och Lakki Studios, och Aegean vann då Apollo ger saftiga barnrabatter (=enhetspris för barn) där. Zephyros lockade mycket, men var dyrare. Dessutom är stranden bättre vid Amopi.

Har jag rört till det ännu mer nu?

Gita
Svara med citat