Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-07, 11:15
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Fototävlingen / manipulerade bilder

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Du överreagerar verkligen och jag har inte uppfattat att någon pratat om rättvisa utan om mer vad som är intressant att titta på. Jag kan tala om för dig hur vi som fotar med analog kamera eller APS gör. Vi lägger bilden i scannern och på det viset kan vi också skicka in en bild så det lilla problemet kan du sluta fundera på.

Eva
Kan upplysa Dig om att det stora flertalet av mina bilder är från filmoch vid behov skannas de in i datorn. Har endast de senaste tre åren använt digitalt.
Vad jag vill peka på är att den här debatten har spårat ur. Det är helt personligt vad som är en bra bild. Det en tycker är bra har en annan helt annan uppfattning om.
Har tagit många foto som inte blivit vad som var meningen. Eftersom vi idag har det digitala hjälpmedlet så varför inte använda det. det fordrar visserligen litet kunskap men finns det ett intresse så varför inte. Att sedan ett bra motiv kan vara behäftigad men en dålig kvalité på en bild gör ingetting sämre. Många "erkända" foto har varit på detta viset.
MVH
Chras
Svara med citat