Wow, tack för alla svar! det var första gången jag använde detta forum! Hittade Kalimera när jag googlade fram information om resmål.
Och ja, vi har delvis valt Lefkos utifrån det jag har läst här, vi vill ha ett lugnt litet ställe där vi kan vara och slappa, äta god mat och ta det lugnt i en vecka. När jag varit på större orter innan, är min erfarenhet att man iallfall hittar några favoritrestauranger som man går tillbaka till så något jätteutbud behövs inte, enligt min mening, för en vecka....Vi har en bad- och strandglad 7-åring som inte gillar att åka bil alls, så vår plan var att hitta ett ställe som var tillräckligt mysigt att vara still på. Jag har sett att många rekommendationer om tex stränder & ställen, bygger på att man har hyrbil eller tar buss. Vi vill bara vara.....
Bra tips det där med att det fanns ett ställe att äta på i väntan på bussen...vår kille blir lätt illamående i bil/buss om han inte har ätit....(det var delvis det som gjorde mig orolig att vänta länge på en liten flygplats utan mat...)så det blir transferbuss...
Tack !

/Jessi