Ämne: Lite frågor!
Visa ett inlägg
Gammal 2005-10-06, 21:48
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lite frågor!

Ja, jag kan hålla med Nora om att Lefkos inte har mycket annat än stränder att bjuda på. Där finns några tavernor, en handfull hotell, en glasskiosk och en biluthyrare. That's it. Vill man se något annat, är det en ordentlig resa in till Pigadia.

Men jag skulle inte heller välja att bo i Amooppi, varken med eller utan barn. Framför allt för alla dessa hemska backar upp och ner! Det är väldigt kuperat, och man blir genomsvettig av promenaden från stranden upp till restaurangen eller hotellet, och då har man bara lust att gå ner igen och slänga sig i havet osv... Och det grekiska vardagslivet får man, som Nora så mycket riktigt påpekar, leta efter innan man hittar det. Shoppingen består av någon liten supermarket som klänger i en backe. (Jag är inte speciellt förtjust i backar, som man kanske förstår...) Oj, vad du kommer att tycka illa om det här, Nora, men Amooppi är kanske inte det bästa alternativet för alla.

Alla har vi våra favoriter, av olika skäl. Jag vill ha liv och rörelse och "vanligt" liv omkring mig, därför bor jag mitt i stan, på Regina. I somras var det många barnfamiljer där, märkbart fler än året innan. Jag vet inte om jag direkt skulle vilja bo där heller med så små barn. Då är nog Zephyros bättre, med lugnare läge och nära till stranden. Det finns fler små hotell med pool därute i krokarna, du får ta och finstudera Apollos hotellbeskrivningar.

Men fortsätt läsa reseberättelser, och fråga gärna mer. Mikke är ju nere just nu, och kan lämna direktrapporter då och då.

Karin
"bara" 272 dagar kvar...
Svara med citat