[
Har läst och läst och tittat på en massa bilder och vi fastnade för Karpathos.

Jag ska givetvis läsa vidare om denna spännande ö men jag är så ivrig och måste fråga... vi har två barn som nu är 5 och 8 år gamla. Är det barnvänligt där? Något ställe ni rekomenderar mer för dem som reser med barn? Har kikat på hotel och så och barnen vill ju gärna ha pool på hotellet och det hotellet jag hittade hos Apollo var Aegean Village. Någon som bott där? Och hur är Amopi?}
Amopi där hotellet ligger är en fin badort,men med massor av folk o inget naturligt grekiskt liv.Det finns tavernor o supermarket .Bussen till Pigadia går några ggr dag o kostar 1€ p/p.Taxi kostar 6 € enkel resa.
Vill ni bo ett ställe som liknar Amopi finns oxå Lefkos,trevligare och inte så packat med folk ,men 3,5 mil från stan
Apollo har också Sephyros village vid stranden i stan,med pool.Det är cirka 50 t stranden och själva stan börja efter ca 300 m o slutar efter 1000 kanske.Mycket fint nybyggt hotell och trevligt ägarpar.
Karpathos rekommenderas var ni än bor .En härlig ö,som många tagit till sitt hjärta Cia