Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-17, 01:05
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Priser under/efter krisen

Citat:
Ursprungligen postat av nille12345 Visa inlägg
Det enda som irriterat mig med Grekland är att det blivit så himla dyrt med det mesta. Vågar man anta att det kommer att bli billigare på restauranger och kanske i mataffärer eftersom turismen sannolikt kommer att gå tillbaka, i alla fall den inhemska?
Nille
Jag tillhör en av de som INTE tycker Grekland "har blivit så himla dyrt" de senaste åren. Visst att krimskrams, mat och dryck, priserna i mataffärer osv blivit LITE dyrare men tycker många överdriver kring det.
För var är det isf billigare?
Min uppfattning är att om man inte går in i första bästa Super Market (som är extremt dyra på det mesta..) utan på de större motsvarigheterna hittar man det mesta till ett bättre pris! Dessutom finns ju alltid, på de större orterna, lidl och spar t.ex, där det är riktigt bra priser faktiskt även om jag personligen tycker det är tråkigt att handla där när jag är på semester.

Billigare kommer det ju som sagt inte bli prismässigt iom momsens höjning och troligen smyghöjningar här och var gällande det mesta
(som vanligt), ölen kostar 2,9 istället för 2,6 € ifjol t.ex.. MEN euron är ju som Thomas nämnde mycket lägre iår än ifjol så dessa små höjningar påverkar inte direkt. Så något billigare lär det väl teoretiskt sätt kunna bli bara euron fortsätter ligga lågt.

Angående turisterna så blir det en ökning mot förra året iaf för de utländska, hur det blir för grekerna kan jag inte uttala mig om även om en nedgång är trolig.

Läste idag på SVT text:

"Populäraste semesterland är Grekland
med charterklassikerna Kreta och
Rhodos i spetsen. Turkiet går om
Spanien och intar andraplatsen på
listan över mest bokade länder."

Vi svenskar verkar ju åtminstone fattat vad som gäller!!

Senast redigerad av martinifk den 2010-03-17 klockan 01:11.
Svara med citat