Og her har jeg limt inn ditt svar, Peter
(- unnskyld at jeg "forstyrret" tråden din
)
Citat:
Ursprungligen postat av
kari
- hva tror du forresten om å bo på ATHOS Studios på Tinos/ Chora? Jeg fant det på nettet, stedet s e r fint ut, beliggenheten er i utkanten av havna, i retning Kioni.
KioniA heter det Kari...

Ok

, du är förlåten...
Takk, Peter
Kionia betyder Pelare. Och anledningen till att det området heter så är att det finns ett antal pelare som numera ligger ner där. Det är resterna efter ett gammalt Apollotempel dit man åkte för att tvaga (tvätta) sig innan man fortsatte till Delos. Man fick på den tiden inte besöka Delos om man inte var "ren".
Interessant å vite
Hotellet är säkert helt OK. Jag hittade några Athos på Tinos på nätet. Alla hade samma bild...

Om det stämmer att det ligger vid Charalambos sq så är det mycket centralt.
Jeg synes beliggenheten ser fin ut, men j e g har bare funnet 1 Athos
Men jag betvivlar att det stämmer! En site visade den adressen men visade på ett annat ställe på kartan... Jag vet EXAKT var Charalambos ligger och det finns inga grönområden där...
Nei vel...
. da e r det noe som ikke stemmer med bildene, jeg har fått svar pr mail, skal sende en ny mail til dem og spørre.
Greker... (I hörnan på det torget i rikning mot hamnen låg baren/discot Kalakathoumina förr. Enda anledningen till att de gick i konkurs var att jag inte kom dit ett år...

)
Hva d u har på samvittigheten
Men även om bara kartan stämmer så ligger det ändå rätt bra. Kanske 10 min att gå in till centrum! Och från hotellet lär ni nog ha bra utsikt om ni har tur. Utsikt mot Syros och solnedgång.... Inte helt fel...
- nei d e t låter riktig bra
Men om det er et elendig hus de ikke vil legge ut bilder av, så blir jeg litt skeptisk likevel 
Det blir ju dock lite längre att gå till Agos Fokas för att bada! MEN, det är nära till Stavro. Den lilla, lilla halvdana stranden vid kyrkan med en Taverna i källaren!

Hälsa Marco från mig... Det är han som har Tavernan.
Jeg vil gjerne hilse Marco fra deg om vi kommer dit :-)
- men når du nevner Stavro, hvor ligger Anna's i fht Athos? - er det lenger fra sentrum?
Ellers er ikke avstanden til strand/strender så viktig for oss i a p r i l som det er senere i sesongen
I G J E N
- takk for god informasjon, Peter