Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-11, 15:17
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Tips på aktiviteter?

Instämmer med alla Eva Ls tips.
Vi åkte en dagstur till Paxos och det kan jag rekommendera. Marc O´Polo ser väldigt fin ut men vi var inte så lockade av att sitta i solgasset i timmar på en båt fullastad med folk. Vi tog därför en annan båt som snabbt tog oss över och vi var väldigt nöjda med den turen. Vi stannade först vid en liten fin hamn med tid för en öl eller ett bad sen åkte vi runt ön och in i grottan. Vi blev lite snopna när vi inte fick bada vid grottan som vi trodde men vi fick istället åka vi in i den. Jag skulle nog inte själv vilja simma in i grottan och jag tycker inte att det var så märkvärdigt att åka in i den heller, men det var väldigt vackert däromkring. Vi åkte sedan till en jättefin sandstrand där vi stannade i ett par timmar för sol och bad. Sista stoppet var Gaios, en jättemysig liten by, där det var tid för att strosa runt och för en bit mat. Vi hann också med ett bad. Vi hade gärna stannat längre där.

Om ni vill uppleva det genuina Grekland så kan jag rekommendera att ni tar en tur upp till Aghia. Där kan ni äta fantaskisk god mat med den grekiska ortsbefolkningen. Detta med en underbar utsikt ner över dalen mot Anathossa, Parga och havet.
Svara med citat