Citat:
Ursprungligen postat av Lajsa
Va kul! Jag är ett stort fan av Skiathos, så jag blev tillsagd att åka till Parga som är minst lika bra, om inte bättre 
Jag har egentligen inte så många detaljerade frågor, mer än lite tips om nån bra restaurang med lite "grek-känsla", nån mysig bar/uteservering kanske...
Vi vill nog hellre bo i Parga stad, nära till allt, även om Valtos-stranden ser väldigt vacker ut  Vad tycker du?
|
Jag och min kille har nyligen bokat en resa till Parga. Vi blev så förtjusta efter vårt första besök för två år sedan. Vi kommer att bo på Enetiko (Ving) och det innebär en promenad till Valtos beach. Vi tyckte dock att det var skönt att faktiskt få röra på oss lite och inte bara äta gott och ligga och slappa på stranden.
Valtos är absolut en fin strand, vi var ofta där. Ni får dock inte missa att åka till Lichnos beach, det blev en personlig favorit! Taxibåtar avgår från hamnen. Jag har annars hört att det ska vara en fin promenad på nästan en timme, man kan gå genom olivlundarna söderut... Vet ännu inte hur man hittar den vägen men håller på att forska i det

När det gäller stränder så har jag även fått en rekommendation att åka till en strand lite norrut som heter Sakariniko.
Var man ska bo beror ju lite på vad man är ute efter men om du säger att ni vill ha nära till allt så hade jag valt att bo i stan. Det är ju trots allt inte särskilt långt att promenera till Valtos beach ändå... Dessutom tycker jag att det är skönt att ha nära till hamnen för att lätt kunna ta sig med båt till stränder lite längre bort. Å det kan ju vara skönt att ha nära hem om man vill avsluta kvällen på nån trevlig bar
Hoppas att ni får en härlig semester i Parga!