Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-02, 13:17
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: En resa norrut

Om man ska sträckåka eller stanna på vägen beror på hur lång tid man har, hur långt norrut man tänker åka och förståss på hurdan man är. Jämtland och alla andra landskap är vackra och sevärda, men jag tycker ändå att ju längre norrut, desto bättre Jag skulle med andra ord sträckköra åtminstone på väg norrut. Om ni vill övernatta på vägen så finns det ett par fina campinplatser vid havet nära E4an ungefär mitt emellan Örnsköldsvik och Umeå. Eller så stannar ni en natt vi Höga Kusten. Att gå upp på Skuleberget och se utsikten därifrån är aldrig fel. Sedan kan ni köra till Burträsk och stanna där andra kvällen. (Burträsk kan förresten Janne berätta mer om, det är hans andra hem )

På väg söderut igen kan ni då köra inlandsvägen och stanna längs den eller göra avstickare in mot fjällvärlden.

Hur det är med myggen varierar väldigt. Ibland är det olidligt men ofta är det inga mygg alls. Det behövs ju bara en svag vind för att de ska blåsa bort. Jag besväras minimalt av dem och brukar aldrig använda något myggmedel, men många säger att MyggA som man köper på Apoteket är bäst. Om det är mycket mygg när jag är ute tar jag några björkkvistar och fläktar runt huvudet med, så kommer de inte åt mig Helt ovetenskapligt har jag också konstaterat att om man ätit vitlök dagen innan så sätter de sig inte på en.
Svara med citat