Åh så härliga minnen ni delar med er av...
Mitt första grekminne är av helt annat slag.

Charterresa till Rhodos (Eden Roc) våren -83 med min familj,(3 barn med yngsta 2 år) min dåvarande mans systers familj samt svärmor och svärfar. Min dåvarande svärmor bjöd på resan för 11 personer, så det var hon som bestämde programmet

och då blev det inga utflykter utan vistelse mest i trädgården då hon hade svårt att gå, samt ett par ggr till Rhodos stad. Rhodos i april bjöd på mycket regn, men jag vet att jag skulle få en eftermiddag "ledig" och åka med på cykelutflykt. När jag kom till startplatsen vräkte regnet ner så cykelturen blev inställd. Den 2-åriga dottern försvann spårlöst vid frukost en av dagarna och var borta i en timme..gissa så alla letade. Hon var ju ett omhuldat barn för den grekiska personalen då hon hade långt ljust hår så ALLA letade. Jag har aldrig varit så rädd nån gång då stranden låg nära och hon älskade att bada!. Tack och lov så hittades hon sittande under ett bord i matsalen gömd av en nedhängande duk. Där hade hon suttit hela tiden....
Men jag minns de rara grekerna, alla citron/apelsinträd som blommade och getterna som gick lösa i trädgården vid vår bungalow...och den grekiska "doften"....Särskilt i Rhodos stad.
Sen dröjde det till 1992 till nästa greklandsresa som var Samos-Patmos och SEN har det ju blivit 1-3 resor varje år....
Lissi