....att TUT (Taverna under the trees) har återuppstått stämmer bra.Var där med Eva och Ellen Angelos i oktober förra året.Den ligger ca 2-3 km norr om gamla stället, på vägen till Lefkos. Skylten står en aning för nära avfarten, så vi missade och fick vända....
Det är en platå till vänster om vägen, ner mot havet.Rejäl parkering och nytt hus med fint kök och en stor pergola.Det ska visst bli en egen badstrand också, men när vi var där så hade det bara börjats med den.Samma fina service och goda mat, så leta er dit,vettja...
Vägen till Olympos påbörjades och breddades och var i det närmaste färdig för asfaltering, då abetet stannade av....Sen kom regnen och den plana vägytan blev spårig och som jag ser det så måste man plana till och fylla ut hela vägen innan det kan asfalteras.
Vägmaskiner stod och rostade när Tommy och jag körde dit, men vägen är visst farbar ändå och inte fullt så smal som tidigare. Men det dröjer nog innan det kommer asfalt på den vägen......törs jag gissa på 5-10 år ??
mvh,
Mikke