Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Karin
som har uppåt ett par hundra i lägenheten... 
|
Ett gott råd: åk aldrig till Indien
Citat:
Ursprungligen postat av BSR
Han förklarade att mannen på kajen ville byta till sig min fina vita nylonskjorta mot sina två döttrar.
|
Men fy så förfärligt
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma
Jag fick en tanke att man kunde skänka alla gamla kläder till personer som åker till Indien. Besökarna kunde då lämna dessa kläder direkt till tiggare där.
|
Så vitt jag sett är det många Indienfans som fyller resväskan med kläder och annat de kan skänka bort när de kommer fram. Tror att de skänker dem till barnhem eller hjälporganisationer på plats. Ingen dum idé, behovet är ju enormt.
Citat:
Ursprungligen postat av Annlotta
Det måste finnas massor av tankar och känslor att bearbeta?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Marianne
Indien måste göra ett djupt intryck, starka upplevelser som bränns fast och tar tid att bearbeta.
|
Ja, precis så är det! Naturligtvis ville jag inte åka hem. Men för ett par dagar sedan kände jag att nu behöver jag komma därifrån för att få distans och försöka förstå vad jag varit med om egentligen.
I transferbussen igår, en gräsligt skumpig upplevelse i nästan två timmar, så upptäckte jag hur jag inte kunde slita blicken från fönstret, jag var tvungen att se precis allt vi åkte förbi annars kunde jag ju missa något.
Och så har det varit hela tiden. Sinnena, framförallt synen, har varit konstant bombarderade av intryck - konstant.
På ett vis är det jobbigt, på ett annat gör det resandet till en fantastisk upplevelse. Jag har aldrig varit så långt borta från Sverige, inte geografiskt - men framför allt inte mentalt.
Tack för alla hälsningar och för att ni har läst

. Det har varit skönt att få ventilera.
(Marianne, i Agonda tänkte jag flera gånger: "Det här är en riktig Marianne&Jens-strand" - hur lång som helst, nästan inga människor och sand, sand, sand. Bedövande vackert

)