Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-03, 18:34
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Biljettpusslandet klart!

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Varför det? Ta bussen (Swebuss) direkt från Ericsons plan i Gbg till Kastrup. Brukar gå minst 3 - 4 gånger om dagen. Det brukar finnas en nattur som gör att ni är framme lagom för att checka in! Den stannar precis utanför Hall A på Kastrup som du i alla fall måste igenom...

Eller tåget? X2000. Det stannar under samma hall, så tar du rulltrappan upp bara... Så slipper man P-avgifterna för bilen. Och så kan man ta ett glas vin på planet hem också...

Jag har tipsat om detta så många gånger... Visst tar det några timmar extra, och lite besvär i varje riktning, men man kan komma iväg riktigt billigt!

Beställer man tidigt kan man ofta hitta biljetter Kastrup - Athen från 1200 SEK pp, ibland ännu billigare!!! Och det finns 4 - 5 bolag nu som flyger direkt på Athen från Kastrup! Plus minst 3 - 4 med mellanlandning!

Fast nu börjar City Airlines med en linje Gbg - Athen med bra priser. Men den går bara under absolut högsäsong.
Det absolut smidigaste är att landa på hemmaplan, det var vi (jag och min man) helt överens om när vi startade letandet.
Bilresa är egentligen inget som avskräcker, men det är så härligt att vara hemma när man landat
City Airlines hade jag totalt missat, undrar när på dynget deras flighter går, de flesta lågpris jag har sett startar tidigt i ottan från Aten och lyfter på eftermiddagen från Sverige- jag hade gärna sett att det var tvärt om
// Helén
Svara med citat