Ämne: Goa ink
Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-30, 19:37
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Goa ink

[quote=inkfish;193321] Men nar jag vaknade i morse lag det en dod kackerlacka bredvid sangen. En DOD? Hur fasen har det gatt till? Kackerlackor sjalvdor inte.
/quote]

Tror så absolutt du gjorde rett i å dra derfra. Kakkerlakker dør ikke av seg selv. Jeg har også bodd på sånne riktig skitne, ekle rom, dog ikke i India.
'Med sand under tærne' og oksygenmangel får en ny betydning.

Leser med interesse og glede det du skriver. Du språksetter så bra. Man er nesten der selv. Alle inntrykkene, duftene, armoden.

Å gjøre en reise til slike land kan være en påkjenning, fattigdommen vi ikke har i norden blir så påtrengende. Det gir rom for refleksjoner, selv om man bare må øve seg på å gå forbi. Man kan jo ikke hjelpe alle. For min del har det dog ført til at synet på bistand har endret seg. Nå tror jeg det er betydningsfullt. En langsom prosess, likevel viktig.

Kontrasten blir stor når man veksler mellom 'skitne, ekle' rom og turistparadisene. Men det hjelper såvisst på sorteringen av inntrykk. Og pause må man ha. - Håper du skriver mer, at du har stor glede av denne reisen.Og disse elefantene som dukker opp ut fra intet, vår skandinaviske hjerne er nok ikke programmert for slikt! Men altså ikke et synsbedrag. Herlig.
Svara med citat