Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler
Tack "goa ink" för intressanta reseberättelser.Kram Cia
|
Tack Cia
Jag ar dock fortfarande lika otatuerad som nar jag kom hit
Citat:
Ursprungligen postat av Ivi
Har dock en hel del funderingar över mötet med misären och fattigdomen... kanske är man starkare än man tror.
|
Jo precis... Jag tror inte att jag hade klarat det i t ex Mumbai. Men har kan man pausa och leva charterturistliv ocksa. Och da gar det battre. Men just kontrasten mellan min rikedom och deras fattigdom ar nagot jag funderar mycket over. Man ar inte glad nar man ligger pa en solstol och nobbar en ung kvinna med baby pa armen som sager Baby hungry. Det ar fasansfullt. Men i de lagena nobbar jag faktiskt, stranden ar full av forsaljare och tiggare sa alla skulle svarma runt mig om de sag att en faktiskt fick.
I dag kom jag tillbaka till Calangute. Att lamna en paradisstrand for det har kaoset ar egentligen helt galet. Men jag var sa trott pa mitt skitiga boende. Att min lilla husodla hyst in aven en liten kompis i natt gjorde inget, de ar harmlosa. Men nar jag vaknade i morse lag det en dod kackerlacka bredvid sangen. En DOD? Hur fasen har det gatt till? Kackerlackor sjalvdor inte

.
Jag tankte argt att stallet var sa snuskigt att inte ens kackerlackorna klarar av det.
Under den tva timmar langa taxiresan hem satt jag ett tag bojd over min mobil, var sysselsatt med sms. Och nar jag tittar upp ser jag plotsligt - en elefant! Vi kor ute pa landsvagen och far mote med en elefant! Helt otroligt haftigt.
Den hade orange tecken malade i pannan, mannen som red och de som gick bredvid hade orange klader. Enligt taxichaufforen var de pa vag fran en ceremoni i nat tempel i narheten.
Men fattar ni, en elefant...
Det ar otroligt att man i ett land som har pressat mobiltaxan till knappt 17 ore per sekund for att forse den vaxande medelklassen med mobiltelefoni ocksa kan mota en elefant pa vagen.