Sv: Goa ink
I dag ar jag i Palolem, viken som har rykte om sig att vara Goas finaste strand och den strand dit de flesta aker.
Har ar ocksa mer kommers och mer liv och rorelse i Agonda.
Men annars vinner Agonda med minst 10-0. Den vidstrackta stranden dar slar allt jag sett, det ar ett riktigt sagostalle.
I morse vid frukosten sag jag att lite folk samlats pa stranden och stod och tittade ut over havet. Det var en delfin! Den simmade omkring lange bara nagra meter ut i vattnet. Dar ar grunt sa man sag den inte hoppa - men ryggfenan och ryggen klov vattenytan med jamna mellanrum. Sa otroligt vackert.
Men i morse bestamde jag anda att lamna Agonda tidigare an jag tankt. Hade tankt stanna fem natter men det far racka med tre. Om jag aker tillbaka till Calangute finns dar mer alternativ pa saker att gora. Dessutom trivs jag inte med mitt ackliga boende och har ar mest bohemer och hippietyper, jag passar inte in, det ar lattare att vara ensamresenar bland mer folk, lattare att fa kontakt.
Enigma - jag hanger med helt i dina tankar, vi ser nog pa det har pa samma satt. Jag tycker det ar strongt av folk som aker till resten av Indien i stallet for Goa, jag ar som sagt mycket glad att jag startade just har.
|