Vad galler vadret och magen:
Vadret ar otroligt varmt, liksom vattnet. Ikvall hade jag en sensationellt vacker solnedgang har pa stranden i Agonda. Jag ser den fran min uteplats men nu gick jag ner pa stranden och foljde det roda klotets nedstigning mot havet. Indiska barn spelade boll, flocken kor som alltid verkar komma ner till vattnet tidig kvall lag och vilade vid vattenbrynet, turister badade, yogade eller bara strovade omkring och njot, som jag.
Magen har klarat sig hittills. Vaccin, mjolksyretabletter och mycket handsprit. Jag haller pa att utveckla ansenliga larmuskler efter att ha statt mig igenom ett antal forfarliga toaletter. Bland de varsta hittills var nog den ikvall pa Little Italy och den i provinshuvudstaden Panjim haromdagen. Fantastisk stad med harligt folkliv men efter ett tag rantade jag gata upp och gata ner och var orovackande kissnodig. Letade efter ett kafe men de enda jag hittade var extremt sma morka hal i vaggen med bara indiska man som kunder och jag var inte bekvam med att kliva in dar och pinka.
Till slut fick jag hjalp av tva rara flickor pa ett kontor som salde flygbiljetter. En av dem lamnade sin propra luftkonditionerade arbetsplats och foljde med mig till bakgarden dar hon laste upp ett stort hanglas. Huga! Hal i golvet, kissa forsiktigt sa att det inte skvatter pa fotterna och TA INGENSTANS. Det ar inte ofta jag spritar handerna for att jag just tvattat dem under en kran men bade i Panjim och pa pizzerian gjorde jag det
Kom pa en sak till som jag aldrig ska klaga pa forresten - och det ar grekiska inkastare. Har i Goa ar jag pa vag att bli immun for herregud vilket tjat det ar. Hello madame, have a look. Hello madame, what's your name, come looky looky! Hello madame, taxi? Naha, inte det, men kanske taxi tomorrow?
Roligast var killen haromdan som ropade EFTER mig: Taxi? Som om jag tankt aka taxi men glomt det och behovde bli pamind

...