Sv: Agia Marina - är det trevligt?
Hotellet Isida är väldigt trevligt med trevlig personal (mest praktikanter från Balkan). Vi bodde där i två veckor augusti 2009. Isida är nog ett av de trevligare hotell jag bott på i Grekland som turist. Det enda som jag har att klaga på är att ena poolen gav utslag på många av barnen (även så våra), så vi kunde bara använda en pool. Den "defekta" poolen undersöktes men det var inget fel på den, tydligen får man leta efter renare pooler i Agia Marina. Det poolområdet som vi kunde använda blev lite väl trångt och framförallt var det solstolskrig på morgnarna. Man var tvungen att gå upp på morgonen extra tidigt för att reservera, annars var det "kört".
Agia Marina som ort ger jag däremot inte mycket för. En enda lång vältrafikerad gata med restauranger och butiker på var sida. Chania ligger nära och vi tog därför bussen dit rätt många gånger. Agia Marina tror jag inte att vi återvänder till, det finns så många fina platser i Grekland. Men å andra sidan har man närheten till Chania som är en så härlig stad, så man vet aldrig...
//Outi
|