Arnes idé om att ta flyget in är ju inte helt fel... Men det kostar nog ung dubbelt mot att ta färjan. Och jämför man då det med att ta sig rum i Athen en natt går det kanske på ett ut... Men det är ju er värdering av tid och pengar...
Citat:
Ursprungligen postat av Svein B.
Forsikringsselskapene i Norge betaler merutgifter til innhenting av reiserute ved utreise, men ikke ved hjemreise, så vidt jeg har forstått. Jeg antar at det er det samme i Sverige.
|
Det kan säkert vara olika mellan olika bolag men min försäkring täcker även hemtransport om jag skulle missa flyget hem pga av tex vädret, trafik (olycka?) och det mesta annat. Det enda de kräver är att jag varit normalt aktsam och försökt hinna fram i tid. Då har jag ett speciellt rese-tillägg i min hemförsäkring. Jag ringde försäkringsbolaget för ett antal år sedan just för att förhöra mig om vad som gällde om man tex blev inblåst på en ö.
Nu har jag inte behövt utnyttja detta ännu men enl det samtalet skulle det inte vara några problem så länge jag kunde dokumentera att tex färjan inte gick... Dvs med intyg från hamnpolisen. Sedan är väl frågan hur väl det fungerar i verkligheten...? Jag har ingen större lust att ta reda på det! Det är lätt att lova att saker löser sig innan de hänt...